zaterdag 20 augustus 2011

Ik hoor ze wel maar ik zie ze niet

Vanmiddag hoorde ik vanuit het dichte struikgewas in de achtertuin een soort van geblaf. Ik ken dit geluid van het voorjaar: het is de roep van de mannetjespad. Ik heb lang gezocht, maar vond hem niet. In het voorjaar hoor je dit geluid vaker als de pad om een vrouwtje roept. Waarom hij dat in dit seizoen doet is mij niet bekend. Weet een van de lezers dit misschien? Ik hoor het graag!

Even later hoorde ik uit dezelfde hoek van de tuin een ander bekend geluid en gescharrel: de egel. Hij is erweer, of nog steeds. Ook naar de egel ben ik voorzichtig gaan zoeken, maar ook hij of zij zat goed verborgen en liet zich niet zien. Waarschijnlijk komen beide dieren nu tevoorschijn - het is inmiddels donker - om naar voedsel te zoeken. Ik was net nog even buiten. Het is een heerlijke zachte avond, met een prachtige sterrenhemel. Ik werd bedwelmd door de zoete geur van de kamperfoelie die nog steeds bloeit.

egel (Wikipedia)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten