vrijdag 19 augustus 2011

Naaktslak aan de dis

Eerder liet ik de vlindervoederschaal zien die gevuld is met nectar. Bovenop liggen stukjes fruit; in dit geval perzik.
Dat naaktslakken ontbijtkoek eten was al een verrassing.

naaktslak eet van ontbijtkoek
Nu zag ik ze vanavond snoepen van de perzik. Ze waren in gezelschap van wat vliegen. De vlindervoederschaal staat op een omgekeerde bloempot in de border. De slakken kunnen er nu dus makkelijk bij. Op de foto één naaktslak; later zag ik er drie van het fruit eten.


naaktslak aan de perzik

Vanmiddag tijdens het vouwen van de was, sprong er een sprinkhaan op mijn bed. Met een glas heb ik hem gevangen en buiten weer vrij gelaten. Het duurde even voor hij de vrijheid weer opzocht; hij bleef lang in het glas zitten.

sprinkhaan op mijn bed gevangen
sprinkhaan zoekt de vrijheid






Geen opmerkingen:

Een reactie posten