dinsdag 16 augustus 2011

Zwarte ridder

De buddleja Black Knight is een nieuwe plant in onze tuin. Speciaal aangeschaft voor het aantrekken van vlinders. De kleur vind ik prachtig. Zodra de bloemen uit waren werden ze bezocht door de atalanta.

Atalanta op buddleja Black Night










Vorige week was het raak. Ik liep om half 10 's avonds de tuin in en zag een kolibrievlinder die de kamperfoelie serotina bezocht. Dat was een geweldige verrassing. In onze tuin heb ik deze (nacht)vlinder niet eerder waargenomen. Helaas lukte het niet om een foto te maken.
Gisteren zag ik een gamma-uiltje, ook een nachtvlinder. Deze zag ik midden op de ochtend op een blad van een struik.

Bij op buddleja Black Night


Ook voor bijen is de struik aantrekkelijk.
De laatste weken is het hier slecht gesteld met de vlinders; ik zie er
zeer weinig. Een enkeling bezoekt slechts onze tuin.










Gamma-uil

De komende dagen wordt het wat warmer. Hopelijk kunnen we dan 
allemaal genieten van de vlinders!                                                    

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten