zondag 18 september 2011

Eekhoorn gespot





vanuit de kleinere boom snel terug naar de grote grove den
Vanmiddag was ik in Zeist. Midden in een tuin staat een prachtige grote grove den. Ernaast staat een kleinere variant. Omdat de grote boom sterk naar opzij is gegroeid, is deze door middel van een dik touw met de kleinere boom verbonden. Dit gespannen touw hangt ongeveer 3 meter boven de grond.
Van achter het raam van de woonkamer zag ik opeens een eekhoorn; razend snel liep hij over de stam van de grote den; heen en weer zigzaggend. Een prima conditie voor het maken van foto's, maar niet heus. Toch maar een paar plaatjes geschoten, eerst van achter het glas van de woonkamer, even later buiten in de tuin.
Tot mijn verbazing zag ik de eekhoorn razendsnel via het touw naar de kleinere boom lopen, ongelooflijk wat een vaart had dat beestje.
Eenmaal in de andere boom werd hij al meteen gepest door de daar aanwezige eksters. De eekhoorn hield het snel voor gezien en rende via hetzelfde touw weer terug naar de grote grove den. De foto's zijn niet erg scherp, maar ik denk toch leuk genoeg om te laten zien. Dit kom ik namelijk niet iedere dag tegen.

1 opmerking: