dinsdag 6 september 2011

Onstuimig

huismus in 15 mtr hoge conifeer
spreeuwen
Vandaag was een dag met veel wind en regen in de middag. Vóór het begon te regenen kon ik nog net even met mijn nieuwe fotocamera op stap. Ik wilde de camera graag uitproberen. Hij is lekker licht en heeft een groot bereik.
De huismus balanceerde op het topje van een 15-meter hoge conifeer; de zich poetsende spreeuwen zaten met elkaar op een schoorsteen. Stilte voor de storm dus.
Het riet langs het kanaal boog al flink in de wind.

wuivend riet










Onderweg kwam ik nog wat veldbloemen tegen zoals akkerdistel, cichorei en de gele morgenster. De bloemen van deze laatste plant gaan rond twee uur in de middag weer dicht.

akkerdistel
cichorei

gele morgenster
En toen ineens stond hij daar; één van de runderen die de begroeiing op peil houdt. De foto is ingezoomd, want ik heb een heilig ontzag voor deze imposante dieren.

galloway

Geen opmerkingen:

Een reactie posten