vrijdag 9 september 2011

Zwarte ooievaar








Gisteravond werd ik gebeld door een paar vogelvrienden met de boodschap dat een zwarte ooievaar gesignaleerd was; hij zou er al een paar dagen zitten. Vanmiddag in de auto gestapt en ja hoor, van ver was hij al in het weiland te zien. Het was een jong: grijzige snavel en dito poten. Hij stapte parmantig door het gras, waarbij hij af en toe een lekker hapje uit het gras pikte. Maar ineens vloog hij weg, waarschijnlijk opgeschrikt door een torenvalk.
Ons lange wachten werd beloond: na ruim een uur kwam hij terug. Hij liep met grote passen kaarsrecht, rechtuit naar de andere kant van het weiland. Daar stond nu precies mijn auto, dus snel erin en wachten maar............. Nog net kon ik een paar foto's vanuit het open raam maken. Ik had namelijk niet gezien dat er belangstellenden achter ons aan kwamen lopen, dus gedaan was het met de pret. De ooievaar ging op de wieken en vloog weer helemaal naar het beging van het weiland. Over een paar dagen ga ik nog een keer kijken; wie weet zit hij er dan nog.........

1 opmerking:

  1. Leuke waarneming hoor!
    En mooi dat je er ook nog mooie foto's van hebt kunnen maken. Ik hoop voor je dat hij zich nog weer laat zien.
    En succes met je weblog.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen