donderdag 10 november 2011

Kraanvogels rond Diepholz dag 1










Afgelopen weekend, van 4 tot 7 november was ik met nog 6 bevriende vogelaars in Duitsland, omgeving Diepholz, om het fenomeen van de duizenden kraanvogels te aanschouwen. Inderdaad, ze waren er massaal. Volgens SOVON verbleven er rond de 49.321 kraanvogels in dit gebied!

Vrijdagmiddag waren we op tijd voor de terugkeer van de kraanvogels naar de slaapplaats in het Rehdener Geestmoor. Het was een onbewolkte dag met als gevolg een mooie zonsondergang. Het was een schitterend gezicht om de kraanvogels met zovelen tegelijk langs een gekleurde hemel te zien vliegen. Hele slierten vogels trokken aan ons voorbij. En dan hun geluid, indrukwekkend! Na de kraanvogels kwamen de ganzen met velen tegelijk. Voornamelijk het geluid van de kolganzen vulde de lucht. Ik heb een selectie gemaakt uit bijna 300 foto's.



1 opmerking:

  1. Zo, mooi hoor Els, wat een massaliteit, ik kan me voorstellen dat je daar erg van hebt genoten, het geluid denk ik er maar even bij.
    Prachtig ook hoe je ze tegen de mooi gekleurde lucht hebt kunnen vastleggen!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen