donderdag 10 september 2015

Atalanta op herhaling

De laatste weken, bij zonnig weer, is het Atalanta-time hier in de tuin. En niet even een bezoekje nee, urenlang is hij aanwezig en gaat dan van bloem naar bloem. Van sedum naar buddleja en vandaar naar het koninginnenkruid en de bloeiende klimop, om weer terug te keren naar de sedum. Ik heb dit nog niet eerder bewust waargenomen. Soms vliegt hij even weg, maakt een rondje door de tuin van de buren en komt weer terug. Telkens als ik even de tuin in kom, is hij er. Leuke waarneming, toch?

Op mijn website www.xelixz.nl staan al diverse foto's van de Atalanta, dus ik beperk me hier tot een enkele foto. Onlangs maakte ik een heel kort filmpje van deze vlinder en zette er de étude 'Butterfly' van Frédéric Chopin onder http://youtu.be/G7xi7QuMZeY
Ik vermoed dat de vlinder in het filmpje dezelfde Atalanta is die nog steeds op bezoek komt.
Morgen wordt het nog een zonnige nazomerdag, dus waarschijnlijk kan ik dan weer van hem genieten.


Atalanta op sedum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten