donderdag 24 september 2015

Rijswaard Neerijnen

Het is altijd mooi in de uiterwaarden. Een poosje geleden liep ik in de Rijswaard bij Neerijnen. De lucht was prachtig op dat moment, levendig met een afwisseling van zon en wolken. Het licht scheen mooi op de rivier en verlichtte de pier.
In het gras liepen kalfjes, dicht bij hun moeder toen ik langs liep.

In het gebied woont een steenuil, maar die zie ik zelden of nooit. Wel zag ik op grote afstand een buizerd op een paal zitten. Of was het toch een jonge havik? Ik ben er nog steeds niet uit. Als je het weet mag je het zeggen.

De wintergasten zijn er nog niet. Alleen grauwe ganzen zie je schuifelen door het gras. Nog even een paar weken wachten voor het schitterende schouwspel zich weer voltrekt. Honderden ganzen zijn dan in beweging in de lucht, een indrukwekkend gezicht én geluid!  Wie dit fenomeen heeft gezien weet wat ik bedoel.

Toen ik weer richting uitgang van de Rijswaard liep zag ik opeens een Grote Zilverreiger die verscholen aan een ondiepe plas stond. Ik kon hem nog net fotograferen toen hij op de wieken ging. 

Zonlicht op de pier in de Waal bij Neerijnen
Veilig bij moeder
Buizerd of jonge Havik
Grote Zilverreiger en grauwe ganzen
Meer foto's van mijn bezoek(en) aan de Rijswaard staan op mijn website Xelixz Natuurfoto.

Xelixz Natuurfoto: www.xelixz.nl 

Faceboek: http://on.fb.me/1L7Ut4S 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten