donderdag 17 september 2015

Willemspolder in september

Vogelen in de Willemspolder is altijd vol verrassingen. Deze polder is gelegen direct aan de Waal en herbergt een steenfabriek. 
De Prins Willem Alexanderbrug loopt dwars over de Willemspolder. Op de pijlers van deze brug broedt al jaren de slechtvalk. Als je geluk hebt zie je hem zitten of is hij aan het jagen, wat altijd een mooi schouwspel oplevert.

De Willemspolder is eigenlijk het hele jaar interessant als het om vogels gaat. Op mijn website www.xelixz.nl schrijf ik over de soorten die je hier in de diverse jaargetijden aan kunt treffen.

Deze zomer fotografeerde ik er een gele kwikstaart en afgelopen zaterdag onder andere een torenvalk, twee (!) ijsvogels en een grote zilverreiger die in een boom zat. De vogels zaten ver weg en mijn fototoestel is voor die afstanden niet toereikend, maar de foto's geven wel de sfeer van het moment aan.
Toen ik weer naar huis fietste stond de teller wat betreft het aantal vogelsoorten op 43.

Er zijn grootse plannen voor deze Willemspolder. Het zand- en grindbedrijf Dekker uit IJzendoorn wil onder andere eilandjes en schiereilandjes aanleggen, waar vogels ongestoord kunnen broeden. We wachten de ontwikkelingen vol verwachting af.


Gele kwikstaart
 
Grote zilverreiger
 
Torenvalk
   
IJsvogel(s!)
Xelixz Natuurfoto
www.xelixz.nl



   
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten