dinsdag 26 januari 2016

Knobbelzwanen en een verrassing

Maandag 25 januari liep ik met mijn kleinzoon van drie jaar te wandelen in het voedselbos in Almere Buiten-Oost, aan de rand van de Sieradenbuurt. Het is een bos in ontwikkeling, maar het ooievaarsnest staat er al. Als wij oppassen en ik hem zeg dat we een stukje gaan wandelen is de bestemming steevast de 'ooievaarspaal', op zijn verzoek dus.

Ooievaarsnest, voedselbos Almere Buiten-Oost
In het water van een plas zwom een paartje Knobbelzwaan. Mijn fotocamera heb ik meestal bij me, dus ik maakte een paar plaatjes en keek er verder niet meer naar, dat zou ik thuis wel doen.

Knobbelzwanen
Thuisgekomen zette ik de foto's over op mijn Mac. Ik wist niet wat ik zag: vóór de Knobbelzwanen uit zwom een Grote Zaagbek, wat een verrassing! Een Grote Zaagbek is nu niet bepaald een watervogel die ik dagelijks zie. Binnenkort ga ik naar Zeeland om onder andere deze soort te vinden.
Ik weet het nu zeker: als we oppassen loop ik in ieder geval naar dit gebied, mét mijn fotocamera! Het gebied is volop in ontwikkeling, dus er is voor mij altijd wel wat leuks te zien...

Grote Zaagbek zwemt voor de Knobbelzwanen uit

Facebook

Twitter





Geen opmerkingen:

Een reactie posten