zaterdag 17 oktober 2015

Zuidelijke Boomsprinkhaan ontsnapt

Een paar weken geleden was het nodig om wat te snoeien in de tuin. De groencontainer was net geleegd, dus ik kon de afgesnoeide takken kwijt. Meestal laat ik het deksel open staan voor de insecten die mogelijk onbedoeld in de bak terecht gekomen zijn.
Ineens kwam er een sprinkhaan tussen het groen tevoorschijn. Volgens mij had ik deze soort niet eerder gezien. Meestal zijn het kleine sabelsprinkhanen die in de tuin rond springen.

Ik legde mijn tuingereedschap neer en ben naar binnen gelopen om mijn fototoestel te halen. Ik maakte een foto en zette daarna de video-optie aan, want ik vermoedde dat dit toch wel een bijzondere sprinkhaan was. Vleugels zag ik niet, wel een lange gele streep die over zijn rug liep. 

Het filmpje is wel grappig geworden, vooral ook door de muziek die ik eronder heb gezet. Op zijn tocht naar de vrijheid kwam hij nog een spin tegen, maar het lukte hem niet om deze te vangen.


Zuidelijke Boomsprinkhaan
Even later vond ik nog twee sprinkhanen en een Zevenstippeling Lieveheersbeestje. Ik heb ze alle drie via een groot blad uit de bak gehaald en in de struiken gezet.

Zevenstippelig Lieveheersbeestje
Website: www.xelixz.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten