zondag 11 september 2016

Ransuil



Afgelopen vrijdag 9 september werd ik gebeld door vogelaar Leo. Er zaten Ransuilen in een boom in het dorp. Omdat het prachtig weer was stapte ik op de fiets, gewapend met verrekijker, fototoestel en filmcamera. Mijn statief liet ik thuis.

Aangekomen in Ingen werd ik door Leo meegenomen naar de boom. Even zoeken en ja, daar zat een Ransuil op een tak. Hij was goed te zien. Er was erg veel omgevingslawaai, dus de uil schrok regelmatig, maar bleef toch rustig zitten. 
Omdat ik mijn statief niet had meegenomen, werd het filmen uit de hand. Ik moest flink inzoomen, waardoor er wat beweging in het filmpje zit.
Ik heb genoten, ook van de andere uilen die tussen het bladerdek verscholen zaten. Leo bedankt!

Ransuil in Ingen

Kort filmpje Ransuil










Geen opmerkingen:

Een reactie posten